"איראן פועלת להפיכת סוריה לבסיס להתבצרות צבאית"

    איתי גדסי No Comments on "איראן פועלת להפיכת סוריה לבסיס להתבצרות צבאית"

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הפתח פגישתו עם מזכ"ל האו"ם: "איראן מבקשת להשתמש בסוריה ובלבנון כחזיתות מלחמה למימוש מטרתה המוצהרת של השמדת ישראל" | וגם: "הגיעה העת להשיב לאו"ם את הבהירות המוסרית. אני יודע שזו משימה גדולה"

    נתניהו וגוטרייש צילום: אלכס קומסקי, פלאש 90
    16:33
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on האם מותר להשתזף בשמש בשבת? תלוי במטרה | הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם מזכ"ל האו"ם החדש המבקר בישראל, אנטוניו גוטרייש.

    בפתח פגישתם אמר ראש הממשלה: "אמרת שהקריאה להשמדתה של ישראל היא אנטישמיות מודרנית. מאז תחילת כהונתך, הפגנת בבירור את רצונך להפוך דף חדש ביחסים בין ישראל לאו"ם. אני חפץ בכך גם ואני מצפה לעבוד אתך למען משימה משותפת זאת. אין ספק שהיחסים בינינו לבין האו"ם היו מעורערים. אני חושב שלאו"ם יש אובססיה אבסורדית כלפי ישראל וטקטיקות שמפלות לרעתה באופן מובהק. אינך צריך להיות ראש ממשלת ישראל כדי להבין זאת ואנשים הגונים והגיוניים מבינים זאת. אני מקווה שתהיה לך הזדמנות בביקור הזה לראות את ישראל. היא דמוקרטיה איתנה, היא מדינה מתקדמת מאוד. היא מדינה שעוסקת בשאיפה לידע ולשיפור חיי אזרחינו ולשיפור האנושות".

    "למעשה" אמר נתניהו "בשנה שעברה באו"ם, הייתה לי ההזדמנות לבקר בתערוכה שהציגה את תרומותיה של ישראל לקידום מדינות אפריקאיות באמצעות טכנולוגיות מדהימות. נכחו במקום מנהיגים אפריקאים רבים. היום, אחר הצהריים, נבקר בתערוכה נוספת שבה תראה כיצד ישראל, אומת החדשנות, מסייעת למדינות רבות בנוסף למדינות אפריקה. אני חושב שזה בדיוק משימתו של האו"ם. האו"ם הוקם במטרה לקדם שלום, ביטחון ושיתוף פעולה בין-לאומי, וזה דבר שאנו שואפים לעשות. אך אני חושב שנוכל לומר בצורה אובייקטיבית שבכל הנוגע לישראל, האו"ם נכשל במימוש מטרה זאת".

    "האו"ם קיבל מנדט לשמר מורשת עולמית, אך פעם אחר פעם אונסק"ו, גוף בין-לאומי, שם ללעג ומגחיך את המורשת הזאת כאשר הוא מכחיש את הקשר בן 3,000 השנים של העם היהודי לבירתנו הנצחית ירושלים. האו"ם קיבל מנדט לשאוף לשלום, אך הוא מאפשר לפלסטינים לפזר דברי שטנה במוסדותיו. האו"ם קיבל מנדט לקדם זכויות אדם, אך בפורומים השונים שלו הוא מאפשר למפירי זכויות האדם הגרועים ביותר להאשים את ישראל בהפרת זכויות אדם".

    "דברים אלה ידועים לך היטב ואני חושב שהם ידועים לאנשים רבים ברחבי העולם. אך אני חושב שהדבר החשוב ביותר, הבעיה הלוחצת ביותר, נוגעת לחיזבאללה וסוריה. האו"ם קיבל מנדט למנוע מחיזבאללה משלוחי נשק אך למעשה לא דיווח, למיטב ידיעתי, אף לא על אחת מעשרות אלפי הברחות הנשק אל תוך לבנון עבור חיזבאללה, תוך הפרה של החלטה 1701".

    "קיימת בעיה חמורה יותר. בעיה זו, אדוני המזכ"ל, היא שאיראן עסוקה בלהפוך את סוריה לבסיס להתבצרות צבאית, והיא מבקשת להשתמש בסוריה ובלבנון כחזיתות מלחמה למימוש מטרתה המוצהרת של השמדת ישראל. היא גם בונה מפעלים לייצור טילים מונחים מדוייקים הן בסוריה והן בלבנון. ישראל אינה יכולה לקבל את זה. לאו"ם אסור לקבל את זה. בכוונתי לשוחח איתך בצורה נרחבת על כך ועל משימות אחרות שלדעתי חשובות למען יצירת שלום וביטחון בעולם".

    "אני חושב שהגיעה העת להשיב לאו"ם את הבהירות המוסרית. אני יודע שזו משימה גדולה. אני יודע שלמזכ"ל אין שליטה על חברי הארגון. אני יודע גם שהצבעותיהם בגופים הבין-לאומיים של חברי הארגון אינם משקפים תמיד את יחסיהם הטובים עם ישראל, שהולכים ומעמיקים במהירות. אך אני מאמין שמנהיגותך יכולה להביא לשינוי. אני מאמין שאם רק נתמקד בשינויים הללו שברורים כל כך, הגיוניים כל כך וחיוניים כל כך לקידום יציבות, ביטחון ושלום, ובסופו של דבר גם שגשוג, אני מאמין שתוכל להביא לשינוי חשוב".

    "ברוח זאת אני מצפה לעבוד יחד אתך בביקור הזה ולאחריו כדי לקדם את הערכים הנאצלים שעליהם הוקם האו"ם ושלהם זכאים אזרחי העולם. ברוך בואך לירושלים, אדוני המזכ"ל".



    0 תגובות